کارتن پستی و لازمه های قبل سفارش آن

کارتن پستی

کارتن پستی دارای ویژگی هایی است که در هر محل به کار گیری دارای لایه و ترکیبات مقوایی متفاوتی است. قبل از خرید کارتن پستی لازم است بدانید که چگونه میتوان یک کارتن پستی مناسب و با کیفیت را برای ارسال مرسولات خود تهیه کنید.

جعبه و کارتن های پستی از بسته بندی هایی هستند که امروزه به وفور دیده می شوند و تولیدات بسیار بالایی نیز دارند. قبلا هم توسط پست مرسولات به دست مشتریان می رسیدند اما این موضوع کمتر به چشم میخورد و افراد ترجیح میدادند که به صورت حضوری خریدهای خود را انجام دهند.

به دلیل شیوع کرونا و عدم تردد بیش از حد در خیابان ها و تعطیلی سراسری فروشگاه ها باعث شد که کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین شاپ ها رونق پیدا کند و افراد کم کم به این مدل خرید کردن اعتماد کرده و بیشتر محصولات خود را به همین شیوه خریداری میکنند.

البته نباید اعتماد سازی و تبلیغات گسترده را نیز دست کم گرفت. در گذشته مردم خیلی به این مدل خرید و فروش اعتماد نمی کردند و همیشه یک ترسی وجود داشت که نکند به قولی سرمان کلاه بگذارند، یا نکند در طول مسیر محصولاتمان آسیب نبیند. این موضوع با چند راه حل ساده حل شد.

اولا آنلاین شاپی که از آن خرید کرده اید باید قابل اعتماد باشد و درگاه پرداخت اینترنتی خود نماد شاپرک را داشته باشد. در خصوص آسیب ندیدن هم باید تولیدکننده و دارندگان چنین کسب و کارهایی در تهیه کارتن های پستی دقت کافی را به خرج دهند و پک های با کیفیت خریداری کنند تا بتوانند برندسازی موفقی داشته باشند.

کارتن پستی مناسب برای هر نوع محصول

قبل از خرید کارتن بسته بندی لازم است بدانید که مزیت خوبی که کارتن های پستی دارند آن است که این کارتن و جعبه ها در سایز و اندازه های مختلف تولید میشوند و همچنین تنوع مناسبی دارند که میتوان هر محصولی را با توجه به نوع و مدلی که دارد، درون یک کارتن پک کرد و به محل مورد نظر فرستاد. البته قبل از خرید کارتن پستی نکاتی هست که باید به آن دقت شود.

با توجه به نوع محصولی که دارید باید بدانید که چه بسته بندی برای محصول شما مناسب است. برای مثال هیچگاه نمیتوانید لوازم شکستنی و آنهایی که ارزش افزوده دارند را درون پک های حبابدار بسته بندی کنید زیرا حتما در حین جابجایی محصول شکسته و آسیب می بیند.

پاکت های حبابدار تنها برای محصولات سبک قابل استفاده هستند. محصولاتی مثل اوراق، پوشاک (روسری) یا فریم عینک از کالاهایی میباشند که میتوان با پاکت حبابدار به دست مشتری رساند.

اما اگر یک قطعه الکترونیکی یا قرار است لوازم دیجیتال را بفرستید هیچگاه توصیه نمیشود از پاکت استفاده کنید. شما حتما باید یک جعبه پستی برای این منظور تهیه کنید که با توجه به وزن محصول 3 الی 5 لایه باشد.

ابعاد کارتن پستی

همانطور که اشاره شد کارتن و جعبه های پستی دراندازه های متنوعی به منظور سهولت و راحتی کار دارندگان کسب و کار اینترنتی و آنلاین تولید می شوند.

کارتن های پستی از سایز 1 تا 9 را شامل میشوند که از سایز 4 به بعد جعبه ها از جنس کارتن 5 لایه می باشند.

انواع کارتن‌پستیابعاد کارتن‌پستی
سایز 110*10*15
سایز 210*15*20
سایز 315*20*20
سایز 420*20*30
سایز 520*25*35
سایز 620*25*45
سایز 725*30*40
سایز 830*40*45
سایز 935*45*55

این ابعاد، اندازه های استاندارد برای بسته بندی هایشان می باشند ولی اگر آنلاین شاپی قصد تولید جعبه های پستی با چاپ خاصی و ابعاد مدنظرش را داشته باشد، تولید آن صورت میگیرد.

اگر دقت کرده باشید اکثر کارتن های پستی چهار درب است اما برای ارسال مرسولات میتوان از کارتن های کیبوردی نیز استفاده کرد.

دقت داشته باشید زمانی که سایز محصولات شما با هیچکدام از ابعاد استاندارد تطابق ندارد میتوانید برای کالاهایتان کارتن پستی اختصاصی با ابعاد و چاپ مدنظرتان تهیه کنید یا میتوانید نزدیک ترین کارتن‌پستی با ابعاد استاندارد را انتخاب کرده و جای خالی را با روزنامه یا فویل پوشش دهید.

خرید کارتن‌پستی مناسب در فروش محصولات شما بسیار موثر است زیرا اولین چیزی که مشتری با آن روبرو میشود پک محصول میباشد.

می دانید که مصرف کننده محصول را دیده و خرید کرده است پس ظاهر و کیفیت آنرا تا حدودی سنجیده و اعتماد کرده و حالا دست به خرید زده است. پس او از مرحله اول عبور کرده. چیزی که برایش اهمیت ویژه ای دارد آن است محصول انتخاب شده ای که وجه آن را پرداخت کرده است، سالم و عاری از هر گونه آسیب به دستش برسد.

بخش عمده این موضوع بر میگردد به شیوه ارسال و هم چنین مدل بسته بندی که توسط همان آنلاین شاپ انجام میگیرد.

قیمت کارتن‌پستی

کارتن های پستی از سایز 1 تا 9 طبقه بندی شده اند که با توجه به 3 لایه و 5 لایه بودنشان قیمت های متفاوتی دارند. ارزان ترین کارتن پستی سایز 1 است زیرا این اندازه کوچک ترین کارتن در بین جعبه های پستی میباشد. قیمت کارتن‌پستی نیز با توجه به متریال استفاده شده، چاپ و تعداد لایه ها متغیر است.

نکات و روش هایی که قبل از ارسال باید رعایت کنید

اولین نکته ای که بسیار حائز اهمیت است آن است که اطمینان حاصل کنید که محصولات در حین حمل و نقل درون شهری و برون شهری آسیبی نمی بیند و بهترین نحو به دست مشتری خواهند رسید.

یک قانون کلی که در ارسال مرسولات توسط کارتن های پستی وجود دارد آن است که حجم فضای خالی را باید به حداقل رساند یعنی با توجه به محصولی که دارید باید حجم فضای خالی را توسط چیزهایی مثل روزنامه مچاله شده یا فویل پر کنید زیرا اگر فضای خالی موجود درون جعبه زیاد باشد باعث تکان خوردن محصول شده و در حین حمل و نقل آسیب می بنید.

پس نتیجه میگیریم که بسته ای که انتخاب میکنید باید سایزی مطابق محصول شما داشته باشد، تا به بهترین شکل ممکن به دست مصرف کننده برسد.

4.9/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.