چه بسته بندی هایی توانایی پول سازی دارند؟

بسته بندی های پولساز

چه بسته بندی هایی توانایی پول سازی دارند، سوالی است که بسیاری از تولید کنندگان در پی پاسخ آن هستند. امروزه تولید کنندگان بسیاری در سراسر جهان به دنبال راهی برای فروش محصولات خود به بهترین نحو ممکن هستند اما بسیاری از آنها هنوز نمیدانند که چگونه تکانی به وضعیت فعلی کسب و کار خود داده و اوضاع را به نفع خود تغییر دهند. آنها هم چنان چنین نگرشی دارند که تنها عامل پیروزی در میان سایر رقبا، کیفیت مرغوب اجناس و محصولات است اما هم چنان باور ندارند که بسته بندی چه تاثیر عمیقی بر میزان دیده شدن، فروش آسان و بی دردسر کالاهایشان خواهد داشت. اگر میخواهید بدانید چه بسته بندی هایی توانایی پول سازی دارند، این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

دانستنی ها: خرید کارتن بسته بندی به صورت آنلاین با بهترین متریال ممکن

بسته بندی های لوکس، راهی برای فروش بی دغدغه!

بسته بندی محصول در واقع همان پیام تولید کننده به خریدار در خصوص ویژگی های کالای پک شده می باشد که میتواند ترغیب کننده یا برعکس باشد. بسته بندی به طور خودکار مفاهیم و گفته های زیادی را بر ضمیر ناخود آگاه ما مخابره می نماید و بر تصمیم گیری های تاثیر میگذارد. امروزه بسته بندی هم چون بازاریاب عمل نموده و معرف محتویات داخل پک بوده و خیال تولید کنندگان و فروشندگان را بابت حفظ محصولاتشان آسوده می نماید.

همان گونه که واضح است، عظیم ترین دارایی یک شرکت، تبدیل شدن به یک برند معروف است. بسیاری از متخصصان برندینگ بر این باورند که یک نام تجاری برای قدرت مند شدن، نیاز به دیده شدن های مکرر دارد که این اصل با بسته بندی به اوج خود میرسد. در حقیقت بسته بندی، بستری را فراهم می آورد تا به وسیله آن بتوان معرف حضور برند و حیطه کسب و کار خود در بازار فروش شد. هر چه این بسته بندی زیباتر، خوش فرم و طراحی شده باشد، پتانسیل فروش آن افزایش پیدا خواهد یافت.

بسته بندی در قدم اول از محصول در برابر آسیب و صدمات احتمالی محافظت می نماید و نمیگذارد محصول کیفیت خود را از دست دهد. این موضوع نه تنها سبب میشود که هیچ ضرر مالی به تولید کننده وارد نگردد، بلکه منجر به افزایش فروش و آگاهی خریدار در مورد محصول خواهد شد.

تماشا کنید: کارتن مادر و انواع مدل های آن + گالری

مناسب ترین متریال برای بسته بندی

حال که با مزیت ها و اهمیت تهیه بسته بندی برای محصولات خود آشنا شدید، نوبت آن رسیده که تا با مناسب ترین متریال به منظور بسته بندی کالا آشنا شوید. همان گونه که ذکر کردیم، بسته بندی نماینده برند شماست و باید بتوانید از تمام المان های زیبایی به منظور بولد شدن و گسترش کسب و کار خود بهره ببرید. از مهم ترین ویژگی های یک بسته بندی خوب این است که اولا دوام و استحکام کافی را برای نگهداری از محصول داشته باشد، بتوان بر روی آن چاپ درج نمود و صرفه اقتصادی داشته باشد.

آیا متریالی پیدا میشود که تمام این ویژگی ها را با هم یک جا داشته باشد؟ بله، مقوا و کارتن. مقوا و کارتن از متریال هایی است که از دیر باز تا‌کنون بوده و برای امور مختلفی از جمله بسته بندی کاربرد فراوانی داشته است. شاید تا قبل از خواندن این مقاله، چنین تصوری داشتید که مقوا و کارتن تنها برای امور جزئی مثل، ماکت سازی و از این قبیل موارد استفاده میشد اما اکنون خواهید دانست که دو متریال نام برده شده چه کمک بزرگی به صنعت بسته بندی نموده است. مقوا و کارتن با توجه به تنوع فراوانی که دارند و این موضوع که به هر شکل و مدلی که مخاطب مد نظر داشته باشد در خواهد آمد، ایده آل ترین متریالی است که میتوان به منظور برند سازی از آنها بهره گرفت.

کارتن و جعبه لمینتی (بسته بندی های عکس شاخص) همان گونه که مشخص است، نه تنها ظاهر و شکل زیبایی دارند و مخاطب را غرق نگاه خود میکنند، بلکه سفارش دهنده قادر خواهد بود هر آن چه را که مد نظر دارد، بر پک هایش اعمال نماید؛ سوای این که دوام جعبه ها نیز تضمین شده است.

بسته بندی های خلاقانه و پول ساز

مهم: جعبه سازی همراه با تولید بیش از 20 مدل جعبه مختلف

مدل بسته بندی، ابزاری قوی برای بازاریابی!

یکی از روش هایی که با آن میتوانید بسته بندی محصولات خود را در معرض دید قرار داده و فروش آن را چند برابر نمایید، مدل بسته بندیست. مردم اغلب با دیدن جعبه هایی که به شکل و مدل خاصی طراحی شده باشند، واکنش نشان داده و هر طور که شده سعی می کنند آنها را خریداری کنند زیرا برایشان جذاب خواهد بود. انتخاب مدل مناسب برای طراحی جعبه ها تنها به جذب شدن مشتری ختم نخواهد شد بلکه مهم ترین تاثیری که بر جای خواهد گذاشت، مربوط به برند سازی است. وقتی محصولی، بسته بندی شیک و جذابی داشته باشد، لوگو و برند مربوط به آن به طور ناخود آگاه در ذهن مشتری ثبت شده و همین باعث برجسته شدن برند مربوطه خواهد شد. وقتی چنین اتفاقی رخ دهد، نام برند دهان به دهان میان مردم چرخیده و این گونه میشود که یک نماد تجاری به واسطه مدل خاص پک های خود، به اوج خواهد رسید.

کسب و کاری در حیطه کاری خود موفق خواهد بود که سعی نکند شبیه دیگری باشد و از سایرین کپی نماید، بلکه با به کار بردن خلاقیت، نوآوری ایجاد نموده و تصویری متفاوت از نماد تجاری خود را به عموم نشان دهد.

نکته قابل ذکر در خصوص مدل بسته بندی، راحتی در باز و بسته شدن جعبه می باشد؛ مدل جعبه بسته بندی باید به گونه ای باشد که خریدار بدون آسیب زدن به خود، جعبه بسته بندی را باز و بسته نموده و به راحتی از آن استفاده نماید.

نکته: خرید کارتن پستی در سایز های متعدد ( 1تا 9)

چاپ بسته بندی را به بهترین شکل بر پک پیاده کنید

چاپ جعبه و بسته بندی یکی دیگر از المان های مهم و ضروری در جعبه سازی بوده که نقش محوری در برجسته سازی برند و پول سازی ایفا می کند. همین کار موجب میشود تا میزان فروش و به دنبال آن مشتریان شما افزایش یابد. چاپ روی بسته بندی مستقیما بر نمودار فروش، دیده شدن و بولد شدن برند تجاری شما دارد که هر چه با کیفیت تر باشد و اطلاعات بیشتری از محصول را در اختیار خریداران قرار دهد، پول سازی بیشتری خواهد نمود؛ اهمیت این موضوع به اندازه ایست که بین دو محصول با یک کیفیت یکسان اما در دو جعبه با دو چاپ مختلف، تفاوت ایجاد نموده و آن محصولی که چاپ با کیفیت تری داشته باشد، فروش بهتری خواهد داشت.

رنگ نیز از دیگر المان های پر قدرت در پول سازی بوده که این مورد باز با چاپ در ارتباط است. وقتی مخاطب، رنگ های شاد و پر انرژی در بسته بندی می بینند، فعالیت مغزی شان شدید شده و ترغیب میشوند که محصول را صرفا بخاطر بسته بندی شکیل و خاص آن خریداری نمایند. همین انتخاب های به ظاهر کوچک و ساده میتواند به شما کمک کند تا بسته بندی های پول سازی را خلق نمایید. توانایی محصولات شما را به منظور پول سازی و ترغیب برانگیز نمودن مردم افزایش دهد.

برای مطالعه: کارتن سازی در کرج | فروش کارتن 3 لایه و 5 لایه

خلاصه مقاله

تاثیر بسته بندی در فروش امریست که نمیتوان آن را نادیده گرفت زیرا اولین چیزی که به هنگام بدو ورود به فروشگاه به چشم میخورد، بسته بندیست. خوشبختانه با توجه به افزایش آگاهی و سطح هوشیاری مردم طی چندین سال خیر اهمیت این موضوع بر همگان آشکار شده است و آنها همواره سعی می کنند بهترین بسته بندی ها را وارد بازار نمایند. مسلما از خواسته های هر تولید کننده ای، ارائه بسته بندی هایی است که توانایی پول سازی دارند تا بتوانند از فروش آنها پول زیادی به دست آورند. همان گونه که دانستید، از عوامل تاثیر گذار در پول سازی و رسیدن به سود کلان، الگویی است که برای بسته بندی اقلام خود انتخاب میکنید، هر چه این الگو زیبا و خلاقانه تر باشد، خرید آن توسط مردم بیشتر خواهد شد و این یعنی موفقیت در حیطه کاریتان.

امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید. 
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *