کارتن سینگل فیس “دو لایه” (قیمت و خرید شیت و رول کارتن 2 لایه)

شیت کارتن سینگل فیس

کارتن سینگل فیس “دو لایه” از پر کاربرد ترین انواع ورق در صنعت کارتن سازی و جعبه سازی است که کاربرد های گوناگونی در صنایع متعدد دارد. کارتن سینگل فیس “دو لایه” در تمامی موارد جهت حفظ استحکام و زیبایی ظاهرشان به صورت جعبه لمینتی ارائه میشوند.

ساختار کارتن سینگل فیس (دو لایه)

کارتن سینگل فیس یا همان دو لایه، از یک لایه ورق مسطح و صاف به نام لاینر و یک بخش کنگره دار و به اصطلاح چین چین به نام فلوت تشکیل شده است. به دلیل آن که یک لایه مسطح با یک فلوت در پروسه تولید آن به کار رفته، نام 2 لایه را به خود اختصاص داده است. از آنجایی که تنها یک فلوت در ساختار این کارتن به کار میرود و اکثرا از فلوت e استفاده شده که البته در برخی موارد نادر از فلوت f نیز بهره گرفته میشود. همانطور که گفتیم، با انجام فرآیند لمینت بر سطح کارتن، هم میتوان از انواع خدمات چاپ جهت زیبایی و جذابیت کارتن بهره برد و هم دوام و مقاومت آن با افزوده شدن یک لایه اضافی افزایش می یابد.

دانستنی ها: خدمات چاپ و تمامی پوشش های آن را بشناسید!

کارتن دو لایه برای بسته بندی محصولات تا وزن 2 کیلوگرم (حداکثر 3 کیلوگرم) تولید میگردد. کالاهایی همچون ماگ، لیوان، لوازم الکتریکی و الکترونیکی هم چون محافظ، لامپ، دستگاه پوز (کارتخوان)، انواع کارتن خشکبار، شکلات، چای و از این قبیل مورد استفاده واقع میشود. به طور کلی میتوان گفت برای بسته بندی وسایل و لوازمی که وزن ناچیزی دارند و شکستنی نباشند، کارایی خواهد داشت.

فلوت کارتن

به فضای خالی ما بین کارتن یا به عبارتی به ورق های موج دار و قوسی شکلی که در کارتن بسته بندی استفاده شده، فلوت میگویند. فلوت ها انواع مختلفی دارند که هر یک برای پک محصولات متنوعی مورد استفاده قرار میگیرد.

مرتبط بخوانید: فلوت کارتن چیست و انواع آن کدامند؟

لاینر کارتن

به بخش های صاف و مسطحی که در بالا و پایین فلوت قرار میگیرند، لاینر میگویند.

چاپ روی کارتن دو لایه (سینگل فیس) به چه شیوه ای انجام میگردد؟

کارتن سینگل فیس از آن جایی که همیشه به صورت لمینتی ارائه میشود، چاپ آنها افست است؛ بدین صورت است که در ابتدا چاپ بر روی یک لایه مقوا اعمال شده سپس این مقوا که اکنون نامش پس از چاپ خوردن به پوستر تغییر کرده، بر روی ورق (شیت) کارتن توسط دستگاه چسبانده میشود. چاپ افست با قدرت تنوع رنگی بالا و قابلیت چاپ طرح های جذابی که داراست، در همان ابتدا نظر خریدار را به محصول جلب می نماید.

چرا کارتن سینگل فیس به وفور در بسته بندی محصولات متعدد کاربرد دارد؟

شیت ورق کارتن سینگل علی رغم وزن کم و لایه های نازکی که دارد، اما عایق بسیار خوبی در برابر ضربه به شمار می آید و میتواند به خوبی از محتویات درون خود محافظت نماید؛ از طرفی هزینه این کارتن نسبت به دیگر بسته بندی های کارتنی(3لایه و 5لایه) کم تر بوده و برای مشتریان مقرون به صرفه تر خواهد بود.

ورق این جعبه بسته بندی به دو صورت شیت و رول ارائه میشود. در صورتی که ابعاد مد نظر مشتری غیر استاندار باشد و در هیچ شیتی گنجانده نمیشد (یعنی ابعاد مد نظر با هیچ کدام از ابعاد عمومی ورق کارتن موجود در بازار مطابقت نداشته باشد)، میتوان با خرید رول ورق سینگل فیس، هم پک را طبق ابعاد مد نظر خود سفارش داد و هم در هزینه ها صرفه جویی نمود

اطلاع رسانی: خرید کارتن و جعبه به صورت آنلاین در کارتن سازی کارتن پک

ویژگی شیت ورق کارتن 2‌ لایه

  • مناسب برای جابه جایی اجسام با ابعاد کوچک و وزن کم
  • ماندگاری بالا
  • قیمت مناسب (مقرون به صرفه)
  • مقاومت نسبتا بالا
  • ظاهری جذاب و زیبا
  • سهولت در حمل و نقل و جا به جایی

موارد استفاده از شیت ورق کارتن سینگل

  • بسته بندی میوه خشک
  • پک حبوبات
  • بسته بندی چای
  • بسته بندی خشکبار
  • جعبه شکلات
  • جعبه ماگ و لیوان
  • کارتن زرشک
  • کارتن بسته بندی زرشک
  • جعبه ساعت
  • پک کیک و کلوچه
  • کارتن قارچ و از این قبیل
جعبه های سینگل فیس ( دو لایه )

نکته قابل توجه: در صنعت بسته بندی مواد خوراکی و غذایی از سینگل فیس  b و c برای دیوایدر ( منقسم) و از سینگل فیس e  فلوت با دو لایه کاغذ سفید به عنوان سینگل بهداشتی در جعبه فست فود ها از جمله پیتزا استفاده میگردد.

ترکیب ورق کارتن سینگل فیس

در جدولی که برایتان تهیه کرده ایم، میتوانید انواع ورق هایی که در پروسه ساخت کارتن سینگل استفاده میشود را ملاحظه نمایید.

                  لاینر            فلوت
                  کرافت            فلوت
                  کرافت            ایرانی
                  تست           فلوت
                  تست           ایرانی
                 ایرانی             فلوت
                 ایرانی             ایرانی

خواندنی ها: خرید و قیمت کارتن و جعبه در کارتن پک

کاربرد ورق کارتن سینگل فیس (دو لایه)

شاید فکر کنید که ورق 2 لایه تنها در صنعت بسته بندی و برای ساخت کارتن دو لایه مورد استفاده قرار میگیرد اما کارایی آن تنها به این موضوع محدود نشده بلکه در صنایع دیگری نیز از آن بهره گرفته میشود. ورق سینگل به دو صورت شیت و رول عرضه میشود که هر کارایی خاص خود را دارد.

  • شیت ورق کارتن 2 لایه

شیت سینگل فیس را میتوان در ساخت جعبه های بسته بندی 2 لایه که از پر کاربرد ترین جعبه در این صنعت یاد میباشند، به کار برد. هم چنین، لایه های سینگل فیس از آنجایی که انعطاف پذیری نسبتا خوبی را دارند، به عنوان منقسم (جدا کننده، هولدر) در داخل جعبه های کارتنی استفاده شده که نقش حفاظتی ویژه ای را در نگهداری از محصول و عدم آسیب به آن دارا میباشد.

هم چنین در جوجه کشی ها از شیت ورق سینگل فیس به عنوان زیر جوجه ای استفاده می کنند که تا قبل از رسیدن به مرغداری جهت سهولت و نگهداری و حمل جوجه ها مورد استفاده قرار میگیرد.

  • رول ورق کارتن دو لایه

مرغداران رول سینگل فیس خریداری نموده و به عنوان رول بستر مرغداری مورد استفاده قرار میدهند. از مزیت های استفاده از رول سینگل یا رول بستر مرغداری، نظافت سوله برای هر دوره پرورش جدید و جوجه ریزی است. به علاوه در مواردی که ابعاد مد نظر شما در هیچ شیت استانداردی گنجانده نشود، میتوان از رول سینگل فیس بهره برد که قیمت به صرفه تری نیز خواهند داشت.

صرفا برای یادآوری شما: کارتن چهار لایه و موارد استفاده از آن در بسته بندی

خرید و فروش کارتن سینگل

قیمت کارتن دو لایه با توجه وزن و ابعاد محصول، جنس و کیفیت ورق به کار رفته در آن، تعداد سفارش (تیراژ) و استفاده از خدمات چاپ محاسبه میگردد. توجه داشته باشید که پیش از سفارش برای تهیه این بسته بندی، باید از سایز و وزن محصول خود مطلع باشید و آن را به کارشناسان فروش شرکت های کارتن سازی ارجاع دهید تا مناسب ترین را تهیه نمایید.

پس از این موضوع، با توجه به داخلی یا صادراتی بودن محصول، ترکیب ورق متناسب با کالا در روند ساخت و تولید قرار میگیرد و در انتها سفارش شما طبق تیراژ مد نظر، تولید و تحویل داده میشود.

خلاصه

کارتن سازی کارتن پک با بیش از یک دهه تلاش بی وقفه در صنعت چاپ و بسته بندی، توانسته انواع جعبه و کارتن 2 لایه (سینگل فیس) را تولید و رضایت اکثر مشتریان را به دست آورد. شما همراهان گرامی میتوانید برای خرید کارتن سینگل فیس با ما در تماس باشید.

4.9/5 - (10 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کارتن سینگل فیس “دو لایه” (قیمت و خرید شیت و رول کارتن 2 لایه)

  1. مسیحا گفته:

    برای مودم میشه کارتن سینگل یا همون کارتن دو لایه خرید؟؟ حداقل تعدادی که سفارش میگیرید چقده؟

    • زهره انوری گفته:

      بله. اغلب برای بسته بندی لوازم الکتریکی و الکترونیکی، از کارتن سینگل استفاده میشه. کم ترین تیراژ قابل تولید، 1000 عدد هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *