جعبه شیرینی

جعبه شیرینی

جعبه شیرینی از ملزومات هر قنادی و شیرینی فروشی است که تهیه و خرید آن نیازمند دقت و توجه در تولید آن است. اگر صاحب قنادی و یا شیرینی فروشی هستید و در زمینه پخت کیک و انواع شیرینی فعالیت دارید، باید بدانید که بسته بندی و شیوه ارائه آن تا رسیدن به دست مشتری، بسیار حائز اهمیت است تا اطمینان حاصل شود که محصولات پخته شده و شیرینی ها با ظاهر و طعم اولیه خود مانند آن چه در ویترین نمایش داده شده، به دست مشتری میرسند.

اطلاع رسانی: خرید آنلاین کارتن آماده و جعبه در کارتن پک

لزوم طراحی و تولید جعبه‌ شیرینی

همه مشتریان تمایل دارند که شیرینی های خریداری شده را در یک جعبه مخصوص شیرینی تحویل بگیرند تا در یک کیسه نایلونی و یا پلاستیکی!

این گونه بسته بندی ها نه تنها ظاهر خوبی ندارند، بلکه اصلا بهداشتی هم نخواهند بود. از آن جایی که شیرینی انواع گوناگونی هم چون تر، کشمشی، ساق عروس، میشکا، دانمارکی، زبان، پاپیون و غیره دارند، اغلب در مهمانی ها و دورهمی ها به عنوان هدیه دادن نیز استفاده میشوند در نتیجه نیاز است که جعبه آن طراحی شکیل و جذابی داشته باشد.

طراحی از اصلی ترین ارکان و از المان های تاثیر گذار در بسته بندیست که تاثیر مثبتی بر روند فروش کالاها میگذارد. این رکن در زمینه تولید جعبه‌شیرینی به میزان زیادی صدق میکند. امروزه با توجه به گسترش مغازه های قنادی و شیرینی فروشی، به نظر شما کدام یک مشتریان زیاد و فروش بهتری خواهند داشت؟

قطعا آن مغازه ای که از ایده های خلاقانه در سیستم کاری خود بهره برده است. فراموش نکنید که علاوه بر کیفیت شیرینی ها، شیوه ارائه و بسته بندی آنها نیز اهمیت دارد.

نقش دیوایدر یا منقسم در جعبه و کارتن شیرینی

شاید از دغدغه های هر خریداری به هنگام تهیه جعبه شیرینی، چگونگی بیرون آوردن آنها بدون له و پودر شدن باشد. حتما همه شما بارها این تجربه را داشته اید که به هنگام برداشتن شیرینی، مخصوصا در شیرینی های تر، با چنین مشکلی روبه رو شده اید. به نظر شما راه حل چیست؟ دقیقا درست حدس زدید؛ استفاده از دیوایدر یا منقسم راه حل اساسی هستش.

تماشا کنید: انواع بسته بندی مقوایی و کارتنی برای پک محصولات متعدد!

تعبیه نمودن این دیوایدر ها یا به اصطلاح جدا کننده ها در کارتن شیرینی که معمولا از جنس مقوایی هستند، از له شدن انواع شیرینی جلوگیری کرده و سبب میشود به راحتی از جعبه خارج شوند.

جعبه شیرینی با منقسم ( دیوایدر)

ساختار جعبه کارتن شیرینی و ترکیبات آن

جعبه شیرینی تشکیل شده از یک بخش زیرین ( کفی ) و یک قسمت رویه که همان درب جعبه است. قسمت زیره آن به علت آن که مستقیما با شیرینی ها در ارتباط می‌باشد، لازم است که از مقوای بهداشتی تولید گردد. انواع مقواهایی که برای کفی پک شیرینی به کار می رود، عبارت اند از:

  • دو رو متالایز
  • صدفی OPP
  • دو رو صدفی
  • سوپر صدفی
  • متالایز خطی
  • متالایز صدفی
  • دو رو متالایز خطی
  • ام باس و غیره
نوع مقواهای زیرین سایز
1 کیلویی دو رو متالایز، صدفی OPP، دو رو صدفی، سوپر صدفی، متالایز خطی، متالایز صدفی، دو رو متالایز خطی و ام باس.7*14/5*19/5
2 کیلویی دو رو متالایز، صدفی OPP، دو رو صدفی، سوپر صدفی، متالایز خطی، متالایز صدفی، دو رو متالایز خطی و ام باس.7*9*24
3 کیلویی دو رو متالایز، صدفی OPP، دو رو صدفی، سوپر صدفی، متالایز خطی، متالایز صدفی، دو رو متالایز خطی و ام باس.7*26*40

درب جعبه و کارتن‌شیرینی

درب جعبه‌ شیرینی اغلب از مقوای ایندربرد (پشت سفید) و یا مقوا پشت طوسی است که طبق سلیقه و سفارش مشتری میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

نوع مقوای رویه ( درب جعبه شیرینی) ابعاد
نیم کیلویی ایندربرد 5*14/5*19/5
یک کیلویی ایندربرد 5*19*24
دو کیلویی ایندربرد 5*26*40

مرتبط بخوانید: مقوای بهداشتی چیست و در بسته بندی چه محصولاتی استفاده میشود؟

ایده های جدید و خلاقانه در شکل پک شیرینی

اگر دقت کرده باشید جعبه های شیرینی اغلب به شکل مستطیل یا مربع عرضه میشوند و همه قنادی ها از این دو مدل برای بسته بندی و فروش شیرینی استفاده میکنند. چرا خلاق نباشیم؟ چه لزومی دارد که مثل بقیه باشیم و تنها از جعبه هایی با این دو شکل هندسی استفاده کنیم؟

اگر میخواهید متفاوت تر از سایر رقبایتان عمل کنید، میتوانید از جعبه هایی گرد، لوزی شکل، مثلثی و غیره بهره ببرید تا برای مخاطبان جذاب باشد زیرا امروزه مردم به دنبال محصولات و برند هایی هستند که حرف تازه ای برای گفتن داشته باشند.

جعبه‌های فانتزی شیرینی میتواند ایده خوبی برای بد پسندها باشد. مشتریانی هستند به دنبال سبک های جدید مدل بسته بندی میگردند تا با خرید آنها و ارائه در مجالس و مهمانی های خود، تازگی و هیجان را به مهمانان خود هدیه دهند.

 انواع جعبه شیرینی فانتزی

سلفون در جعبه کارتنی شیرینی

پس از طراحی و تولید جعبه های شیرینی مقوایی، این نکته را می بایست به خاطر داشت که لایه های داخلی آن محافظی به نام سلفون داشته باشید. سلفون یک لایه ای از جنس پلاستیکی است که باعث میشود محتویات درونی جعبه را در مقابل عواملی همچون رطوبت، گرد و غبار و غیره حفظ نماید. این سلفون کشی مزیت دیگری هم داشته که شما میتوانید از این جعبه های شیرینی برای کاربرد های مختلفی استفاده کنید.

چاپ در بسته بندی شیرینی

انتخاب چاپ روی بسته بندی به دلیل مصرف بالای این محصول، بسیار حائز اهمیت است زیرا شیرینی از جمله خوراکی هاییست که در اکثر مراسمات و مناسب های سال، خریداری میشود در نتیجه باید در چاپ آن دقت زیادی نمود.

 یکی از عوامل فروش بالا و همراه ساختن مشتری، بسته بندی جذاب و زیبا می باشد. چاپ بسته بندی و جعبه شیرینی به دلیل مجلسی بودن آن مهم است.

چاپ افست یکی از چاپهایی است که بر جعبه های شیرینی اعمال میشود زیرا جنس کفی و درب بسته بندی این محصول از مقواست. افست علاوه بر تنوع رنگی و جذابیتی که برای پک به همراه دارد، سبب اعمال انواع پوشش چاپ را برای بسته بندی فراهم میکند.

تولید کنندگانی که میخواهند هر چه سریع تر برند خود را میان مردم محبوب کنند، علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و طعم خوب محصول، میتوانند با استفاده از طرح چاپی بر روی جعبه زیبایی هر چه تمام را به پک شیرینی اهداء کنند.

مطالعه آزاد: چاپ کارتن چیست و چرا در بسته بندی محبوبیت دارد؟

ختم کلام

اگه به دنبال خرید و سفارش جعبه شیرینی هستید، یادتون باشه کارتن سازی کارتن پک تجربه بالایی تو زمینه تولید انواع جعبه‌ شیرینی را به لطف پروردگار کسب نموده و آماده تولید انواع مدل های خاص و فانتزی میباشد. اگر سوالی داشتید، میتوانید وارد لینک تماس با ما بشید و از مشاوره همکاران فروش شرکت بهره مند گردید.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *