کارتن فلکسویی + و مواردی که قبل از خرید و سفارش باید بدانید!

کارتن های فلکسویی

کارتن فلکسویی به کارتن‌ هایی گفته میشود که از یک نوع چاپ بخصوص استفاده میکنند و این کارتنها میتوانند دارای لایه بیرونی قهوه ای و سفید باشند و از تمام مدلهای کارتن های لایه دار دیگر هم امکان استفاده در این نوع کارتن وجود دارد. در ادامه شما بازدید کننده عزیز با صفر تا صد کارتن فکسویی آشنا خواهید شد.

کارتن فلکسویی چیست؟

کارتن‌ فلکسویی همان گونه که از نامش پیداست، با چاپ فلکسو ( فلکسو گرافی ) تولید میشود. چاپ مستقیم بر روی انواع کارتن که نتیجه آن یک جعبه چاپ دار کارتنی میباشد را کارتن فلکسویی می‌نامند.

دانستنی ها: خرید کارتن پستی در 9 سایز مختلف چاپ دار و بدون چاپ

در تکنولوژی تولید کارتن‌فلکسویی به دلیل آن که از کلیشه های ژلاتینی برجسته بهره گرفته میشود، امکان چاپ روی تمام سطوح فراهم است. از این رو بسیاری از مردم مشتاق به خرید و سفارش آن هستند. ساده بودن و عدم پیچیدگی فرآیند چاپ کارتن و جعبه فلکسویی، سرعت بالا و مقرون به صرفه بودن از مهم ترین دلایل استفاده از این نوع کارتن است.

کارتن‌ فلکسویی را کارتن معمولی یا کارتن بسته بندی با برش دایکات و خط و چاک میشناسند. در اکثر مواقع، کارتن های مادر از این نوع هستند. به کارتن های چهار درب و بزرگی که در 90 درصد مواقع فلکسویی هستند، کارتن مادر میگویند. کارتن مادر فلکسویی به علت مقرون به صرفه بودن، برای پک جعبه های کوچک ( کارتنی و مقوایی ) گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود.

کارتن فلکسویی میتواند دارای لایه بیرونی قهوه ای یا سفید باشد این امر باعث میشود در زمان چاپ دار شدن جعبه، تفاوت بسیاری در دو سایز یکسان با مدل مشترک روبرو شوید. طراحی انواع مدلهای گوناگون اعم از چهار درب، کشویی، کیبوردی، دسته دار، زیره رویه (تلسکوپی) و غیره در این کارتن وجود دارد.

نکته: خرید کارتن آنلاین و قیمت در کارتن سازی کارتن پک

کارتن فلکسویی سفید و قهوه ای

چگونگی انتخاب کارتن‌ فلکسویی

پس از مشخص نمود ابعاد و وزن کالا مد نظر، تعداد لایه های کارتن و ترکیبات آن میبایست انتخاب گردد و سپس ابزار برش انتخاب میگردد در همین حین نوبت طراحی طرح چاپی است که این مرحله تاثیر زیادی افزایش سطح فروش خواهد داشت. پس از آن که طرح نهایی و تایید شد، وقت آماده نمودن کلیشه چاپ میباشد و در پایان همه نیازهای شروع چاپ با دستگاه چاپ فلکسو آماده میباشد.

ورق های کارتنی چاپ شده توسط دستگاه برش، کات میخورند. پس از اتمام این مرحله، این ورق ها که نام دیگر آنها شیت‌های کارتن است توسط فرآیند لب چسب، شکل نهایی جعبه و کارتن فلکسویی را به خود میگیرند و در انتهای کار با تسمه کشی یا شیرینگ مرتب شده و به مشتری تحویل داده میشود.

انواع کارتن لایه دار فلکسویی کدامند؟

کارتن‌ فلکسویی بر حسب استانداردهای فعلی میتواند دارای لایه‌های مقوایی متعددی باشد از جمله این کارتن میتوان به کارتن 3 لایه، کارتن 5 لایه و هفت لایه اشاره نمود که هر کدام زمینه کاربردی خود را دارند. این لایه ها میتوانند دارای ترکیبات مختلفی باشند و بر حسب به کارگیری کارتن لایه دار در محیط یا کاری بخصوص، ترکیب مختص به آن در نظر گرفته میشود.

انواع کارتن فلکسویی 3لایه، 5لایه و هفت لایه

موارد استفاده از کارتن های فلکسویی

بسیاری از مردم برای بسته بندی محصولات خود به دنبال جعبه هایی بوده که در عین مقاوم بودن قیمت مناسبی نیز داشته باشند که بدین منظور میتوانند از این کارتنهای فلکسویی بهره ببرند. اگر نگاهی به پک کالاهای اطرافتان کنید، اغلب متوجه میشید که این جعبه ها، فلکسویی هستند. این کارتن ها در صنایع گوناگونی کاربرد دارند از جمله:

  • بسته بندی مواد غذایی
  • به عنوان کارتن مادر
  • جعبه لوازم صنعتی و یدکی
  • بسته بندی کالاهای الکتریکی و الکترونیکی
  • خشکبار
  • میوه و صیفی جات
  • ظروف شکستنی
  • لوازم خانگی
  • پک محصولات آرایشی بهداشتی
  • کارتن مواد شوینده
  • جعبه کارتنی میوه و صیفی جات
  • کارتن پستی
  • و دیگر محصولات

دانستنی ها: جعبه سازی همراه با تولید بیش از 20 مدل جعبه متنوع

مزایای استفاده از کارتن های فلکسویی

  • پایین بودن قیمت تمام شده جعبه
  • بالا بودن سرعت تولید
  • پایین بودن هزینه ابزار تولید

مشاهده کنید: خرید کارتن میوه و صیفی جات در مدل و اشکال متعدد

تفاوت کارتن‌ فلکسویی با لمینتی

پروسه تولید فلکسویی با کارتن لمینتی تفاوت بسیاری دارد. همین شیوه متفاوت در تولید اولیه سبب شده تا شکل ظاهری این دو نوع بسته بندی کارتنی با یکدیگر فرق داشته باشد. شیوه تولید کارتن های لمینتی بدین گونه بوده که ابتدا چاپ افست بر روی یک لایه مقوایی مجزا اعمال میشود، سپس این مقوا که پس از چاپ دار شدن نامش به پوستر تغییر یافته، توسط دستگاه های اتوماتیک لمینت بر روی کارتن بسته بندی چسبانده میشود. در انتهای این مراحل، کارتن تولید شده را کارتن لمینتی می نامند.

مقایسه کارتن فلکسویی و لمینتی

خرید کارتن‌ فلکسویی

تولید کنندگان عزیز کالا و محصولات مختلف، اگر در خصوص سفارش و خرید کارتن‌فلکسویی هم چنان سوالی دارید که بی پاسخ آن در این نوشته وجود نداشت، میتوانید در ساعات اداری به بخش تماس با ما سایت شرکت چاپ و بسته بندی کارتن سازی کارتن پک مراجعه نموده و از مشاوره رایگان کارشناسان بهره مند شوید.

4.9/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *