راهنمایی خرید کارتن ارزان + نکاتی برای صرفه جویی در پول

خرید کارتن ارزان

شیوه خرید کارتن ارزان: تمامی خریدارن جعبه و کارتن بسته بندی به دنبال ترفند هایی برای کاهش هزینه و صرفه جویی در خرید آنها هستند. اما نکته قابل توجه این است که جعبه کارتن ها در عین فروش ارزان به مشتری، از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشند تا نیاز مخاطب را برآورده سازند. برای دانستن نکات مهمی که هر خریدار باید حین سفارش و خرید کارتن ارزان به آنها توجه نماید، با ما همراه شوید تا برخی از این راهکار ها را برایتان شرح دهیم.

مهم: خرید کارتن بسته بندی با مناسب ترین قیمت در کارتن پک

چگونه یک کارتن ارزان اما با کیفیت خریداری کنیم؟

حتما تا کنون این سوال برای هر خریدار یا تولید کننده ای پیش آمده که چگونه یک کارتن ارزان اما با متریال مناسب خریداری کنند؟ یا اینکه بسته بندی های ارزان قیمت را از کجا و چگونه تهیه نمایند که نهایت مرغوبیت را داشته باشد.

در پاسخ به این گونه سوالات در ابتدا باید یک سری موارد را در نظر گرفت؛ اول اینکه آیا کیفیت جعبه بسته بندی برای تولید کننده مهم است یا تنها قیمت تمام شده آن یا هر دو مورد؟ اگر تنها کیفیت مهم باشد، این بدان معناست که تولید کننده برای بسته بندی محصولاتش ارزش قائل شده و هزینه زیادی را برای آن در نظر گرفته که این سبب کاهش هزینه و صرفه جویی پول خریدار نخواهد شد.

اگر کیفیت بسته بندی برای تولیده کننده مهم نباشد، یعنی او میخواهد با محدود کردن برخی از المان ها و عدم استفاده از ترکیب ورق مرغوب، قیمت آن را کاهش دهد. اما اگر هر دو مورد یعنی کیفیت مطلوب و قیمت ارزان و مناسب مهم باشد، در اینجاست که وارد بحث شده و شیوه های چنین خریدی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

خواندنی ها: جعبه سازی چگونه سبب میان تولید کنندگان ارزشمند شد؟

جعبه کارتنی با کیفیت یا بی کیفیت؟

حتما ضرب المثل هر چه قدر پول بدهی، همان قدر نیز آش میخوری را بارها شنیده اید که تا حدودی با شرایط کنونی جوامع امروزی صدق میکند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه امکان دارد یک کارتن که از بهترین متریال ساخته شده، قیمت پایینی داشته باشد؟ شیوه خرید ارزان کارتن اما با کیفیت به دو صورت انجام میپذیرد.

  • اگر تولید کننده ای هستید که کیفیت جعبه های کارتنی برایتان حائز اهمیت بوده و میخواهید به واسطه آن برندتان در ذهن دیگران ماندگار شده و سبب پر فروش شدن محصولتان گردد، باید در تولید با کیفیت و مرغوب آنها نهایت و دقت خود را به کار ببرید و پک هایی دیزاین شده با چاپ خوانا و تمیز به مشتری ارائه دهید که اعمال تمام این موارد روی جعبه بسته بندی، هزینه بر بوده که با راهکارهایی میتوان سبب کاهش قیمت آنها شد.

به عنوان مثال، متریال و جنس مصرفی در جعبه های درجه یک نسبت به دیگر جعبه ها بسیار متفاوت است. به علاوه استفاده از خدمات چاپ نظیر طلاکوب، نقره کوب، یووی و غیره همگی میتواند روی قیمت نهایی جعبه کارتنی تاثیر بگذارد و اما در عوض، زیبایی بسته بندی را چندین برابر میکند.

  • تولید کنندگانی نیز هستند که به چاپ و المان های بعد از آن احتیاجی ندارند و نیاز به یک کارتن ساده داشته که هیچ گونه طرح، رنگ و چاپی روی آن اعمال نشده باشد. در صنعت کارتن سازی و جعبه های مقوایی برای این موضوع راه حلی وجود دارد که خریداران میتوانند علاوه بر تهیه یک پک با کیفیت، در هزینه های خود صرفه جویی کرده و آنها را با قیمت مناسب تری خریداری کنند.

مهم: خرید کارتن پستی در 9 سایز مختلف چاپ دار و بدون چاپ

ترفند هایی برای سفارش و خرید کارتن ارزان

در این بخش از نوشته میخواهیم راهکارهایی را به شما آموزش دهیم که به وسیله آن میتوانید یک جعبه بسته بندی با کیفیت ولی ارزان تهیه کنید.

1- ابعاد جعبه کارتن

پس از انتخاب نوع کارتن مد نظر خود (کارتن سینگل، کارتن سه لایه، کارتن چهار لایه و کارتن 5 لایه) نیاز است تا ابعاد کارتن مشخص گردد و گسترده آن متناسب با شیت کارتن قرار بگیرد تا دور ریز کمتری داشته باشد به همین دلیل پیش از خرید کارتن ابتدا باید از سایز مد نظر خود مطلع باشید؛ اگر احیانا اندازه خاصی مد نظرتان بود، لازم است که این موضوع را با کارشناسان فروش شرکت های کارتن سازی در میان گذاشته تا شیتی را برای جعبه شما در نظر بگیرند که حداقل دورر ریز را داشته تا بتوانید با استفاده از همان دور ریز ها، چندین جعبه دیگر داشته باشید.

2- تعداد و تیراژ سفارش

هر چه تعداد سفارش افزایش یابد، قیمت آن کمتر خواهد شد. فرض کنید شما تولیدی یک کفش را دارید و هر ماه برای بسته بندی این کفش ها به 1000 عدد جعبه بسته بندی نیاز دارید. اگر هر ماه 1000 عدد جعبه کفش سفارش دهید، طی یک سال تعداد آن به 12000 عدد و قیمت آن N  تومان خواهد شد.

حال اگر تمامی این 12000 جعبه را یک جا سفارش دهید، قیمت آن بسیار کمتر از هزینه سفارش و خرید ماهانه خواهد شد. مسلما میتوانید تصور کنید که سفارش در تیراژ بالا چه قدر به نفع شما خواهد شد. خرید در تعداد بالا روی عواملی مانند هزینه شیت، چاپ، هزینه تولید و غیره نیز تاثیر گذار خواهد بود.

افزایش تیراژ با قیمت جعبه رابطه عکس دارد؛ به طوری که هر چه تعداد سفارش بیشتر شود، قیمت جعبه بسته بندی کاهش خواهد یافت. دلیل کاملا واضح است زیرا سفارش جعبه کارتنی در تعداد بالا،موجب شده تا دور چاپ کامل تر گردد و این از هزینه تمام شده جعبه ها می کاهد. لازم به ذکر است که برای سفارش جعبه مقوایی و کارتنی حداقل سفارش، 1000 عدد می باشد.

حال ممکن است از خود بپرسید که تعداد سفارش بالا، نیاز به هزینه بیشتری دارد. چگونه این به صرفه خواهد شد؟ در پاسخ باید بگوییم که خرید کارتن به تعداد زیاد، هزینه تولید را کاهش داده و قیمت جعبه مقرون به صرفه تر خواهد شد. هم چنین، اگر شما تولید کننده فعال در حوزه  کسب و کار باشید، با سفارش تعداد 10 الی 50 هزار عدد جعبه ضرر نخواهید کرد زیرا این پک ها برای محصولات و کالاهای بعدی شما نیز قابل استفاده خواهد بود و با این نوسات قیمت ورق، سود خوبی نیز کسب خواهید کرد.

خرید بیشتر کارتن بسته بندی، قیمت ارزان تر

3- چاپ کارتن بسته بندی

عامل دیگری که میتواند روی قیمت جعبه و کارتن شما اثر بگذارد، نوع چاپ جعبه است که میتوانید برای بسته بندی در نظر بگیرید. رایج ترین چاپی که برای جعبه کارتن مورد استفاده قرار میگیرد، چاپ افست و فلکسو می باشد.

  • افست

یکی از پر کاربرد ترین چاپ هایی که در صنعت جعبه و کارتن سازی، چاپ افست بوده که بر جعبه مقوایی و لمینتی اعمال میگردد به گونه ای که ابتدا چاپ بر روی مقوا اعمال شده سپس این مقوای چاپدار که پس از چاپ نامش به پوستر تغییر می یابد، به وسیله دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بر روی شیت کارتن چسبانده شده که در آخر به آن، جعبه یا کارتن لمینتی گفته میشود. این چاپ بدون داشتن محدودیت در انتخاب طرح و رنگ، از پر طرفدار ترین چاپ در صنعت بسته بندی یاد میشود که البته نسبتا گران قیمت می باشد.

مرتبط بخوانید: جعبه کارتن لمینتی چگونه سوددهی حاصل از فروش را افزایش میدهد؟

  • فلکسو

چاپ فلکسو به طور مستقیم بر پک اعمال میشود، در نتیجه همین عامل سبب شده تا فلکسو نسبت به افست ارزان و مقرون به صرفه تر باشد. چاپ فلکسو مزایای فراوانی دارد که از بارز ترین آنها میتوان به هزینه پایین (به صرفه از نظر اقتصادی)، سرعت بالا چاپ، نیاز کمتر به سرویس و نگهداری و هم چنین کاهش ضایعات اشاره کرد. این چاپ برای آن دسته از تولید کنندگانی که میخواهند قیمت کارتن ارزان تری داشته باشند، ایده آل خواهد بود. کارتن فلکسویی نتیجه چاپ فلکسو گرافی است که به دو رنگ قهوه ای و سفید دیده میشود.

بیشتر بدانید: کارتن فلکسویی چیست و چرا قیمت آن مناسب است؟

چکیده نوشته

مواردی که در این نوشته ذکر کردیم، همگی در خرید ارزان کارتن تاثیر گذار بوده که میتوانید از این ترفند ها برای صرفه جویی در پول و هزینه هایتان بهره ببرید. برای دریافت مشاوره رایگان و خرید کارتن با کارشناسان فروش کارتن سازی کارتن پک در ارتباط باشید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *