بسته بندی زعفران

جعبه بسته بندی زعفران

بسته بندی زعفران یکی از ملاک های اصلی در بازاریابی و فروش آن است. زعفران که با نام طلای سرخ نیز شناخته میشود، گران قیمت ترین ادویه در جهان بوده که ارزشی هم چون عنصر طلا را در بازار داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است. این محصول خواص بیشماری دارد از جمله پیشگیری از ریزش مو، درمان افسردگی و بهبود سلامت پوست و قلب.

زادگاه اصلی این چاشنی خوش طعم و عطر در کشور خودمان ایران بوده و از این رو بسیاری از کشورهای دنیا، ایران را به عنوان آیینه تمام نمای تولید زعفران در جهان تلقی میکنند.

سهم انبوهی از زعفران ایران در شهرهای خراسانی هم چون خراسان رضوی، شمالی و جنوبی کشت شده و ما بقی در شهرهای کرمان، اصفهان و همدان صورت میگیرد.

ایران بزرگ ترین تولید کننده و صادر کننده زعفران در جهان

از آن جایی که مهد تولید زعفران در کشور ایران میباشد، بیش از 85% از زعفران جهان توسط کشور خودمان تامین میشود. طبق گزارش ها ایران با تولید بیش از 330 تن زعفران در سال و صادر کردن آن به بیش از 100 کشور جهان، اولین و بزرگترین تولید کننده در جهان میباشد. بخش عمده ای از این ادویه به کشورهایی نظیر امارات، اسپانیا و هنگ کنگ صادر میشود.

زعفران چگونه بسته بندی و به بازار عرضه میشود؟

زعفران در انواع پکهای شیشه ای، فلزی و پلاستیکی عرضه و در اختیار عموم مشتریان قرار میگیرند. اما اگر میخواهید یک بسته بندی ارائه دهید که بتواند فروش بازار را قبضه کرده و در نظر همگان خوش بدرخشد، جعبه های مقوایی بهترین گزینه هستند زیرا این نوع بسته بندی برای محصولاتی به کار میرود که وزن نسبتا کمی دارند و از آن جایی که زعفران به صورت مثقالی و گرمی به فروش میرسند، در نتیجه پک مقوایی ایده آل ترین روش محسوب میشود.

در روند بسته بندی زعفران لازم است که از مقوای ایندربرد ( پشت سفید ) که هم ظاهر یک دست و زیبایی داشته و هم بهداشتی بوده، استفاده کنید تا برای مخاطبان این موضوع آشکار شود که از طرف شما برای سلامتی آنها ارزش گذاری شده است.

کارتن مادر این بسته بندی های مقوایی کوچک، از جنس کارتن بوده و در امر صادرات حتما از این پکها که مقاومت و دوام بالایی دارند، بهره گرفته میشود. از طرفی، کیفیت کار چاپی بسته بندی مقوایی، بهتر از انواع کارتنی بوده که همین عامل میتواند مخاطبان زیادی را جلب نماید.

بسته بندی صادراتی و لاکچری زعفران چگونه سبب بازار یابی محصول میشوند؟

بسته بندی محصولات تاثیر به سزایی در دیده شدن و جلب نظر مخاطبان فراوان دارد. در حقیقت میتوان اینطور گفت که پک کالا پلی است ارتباطی میان تولید کننده و مصرف کننده. بالغ بر 70 درصد از خریدهای روزانه مردم بر پایه شکل و طراحی جعبه صورت میگیرد که آنها را مشتاق به تهیه محصول میکند.

 بهترین بسته بندی صادراتی زعفران کدامند؟

صرف کردن هزینه برای بسته بندی های صادراتی شاید از نظر تولید کنندگان مبلغی اضافی تلقی شود، اما این کار نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای بازگشت مشتری به سفارش دوباره از شما میباشد. پس شما نمیتوانید با همان شیوه بسته بندی پیش بروید که محصول را در بازار داخلی به فروش میرساندید زیرا هدف هر جامعه و ملیتی با یکدیگر تفاوت دارد.

از ویژگی پکهای صادراتی مواردی است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • شناسایی بازار هدف به آسانی
  • قابلیت ترغیب و جذب خریداران
  • سهولت در حمل و نقل
  • مقاوم در برابر ضربه
  • داشتن اطلاعاتی مبنی بر معرفی محصول

چاپ بسته بندی زعفران چگونه میتواند نبض بازار را در دست بگیرد؟

آیا تاکنون این سوال برایتان پیش نیامده که چه چیزی سبب میشود که مشتری برای پکی هزینه کند؟ یا این که ملاک انتخاب او چیست؟

بله درست حدس زده اید. چاپ روی بسته بندی!

به دلیل حق انتخابی که مشتری در برابر خرید محصولات مختلف دارد و هم چنین به خاطر آن که پرداخت هزینه های تولید از جانب مشتری میباشد، بنابراین توجه به سلایق بصری و ایجاد یک چاپ جذاب و ایده آل اهمیت فراوانی دارد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که در کنار چاپ، به کاربردن برخی توضیحات مثل نحوه مصرف، تاریخ تولید و انقضا نیز مهم میباشد.

چاپی که برای بسته بندی زعفران به کار میرود، افست میباشد؛ این چاپ، هیچ محدودیتی در طرح و رنگ ندارد و در نتیجه هر آن چه را که مد نظرتان باشد را میتواتید بر پک اعمال کنید.

طراحی روی بسته بندی زعفران

طرح و رنگهای روی جعبه شما میتواند تبدیل به یک سمبل ماندگار در ذهن مخاطبان شده و یادآور محصول شما برای آنها باشد. طراحی بسته بندی شما باید به گونه ای باشد که بتواند خریدار مشابه آن را در هیچ کجا ندیده باشد؛

یکی از موارد تاثیر گذار در فروش هر کالا یا محصولی، طراحی میباشد که اگر به درستی انجام شود، سبب دیده شدن و فروش بیشتر خواهد شد زیرا در وهله اول، نگاه مشتری به سمت طرح و رنگ بسته بندی جلب میشود در نتیجه، اگر طراحی جعبه محصول جذاب باشد، فرد را برای خرید متقاعد میکند و بر عکس اگر مناسب نباشد، باعث میشود که مشتری از خرید آن منصرف شود.

عواقب بسته بندی نکردن زعفران!

هر انسانی برای پوشش خود ارزش قائل شده و سعی دارد بهترین و با کیفیت ترین نوع را بر تن کند. این موضوع در مورد کالاها نیز صدق میکند. زمانی که محصولات را با پوشش مخصوص خودشان وارد دنیای خرید و فروش کنید، هیچ یک از رقبا نمیتوانند در این زمینه از شما پیشی بگیرند.

برخی از تولید کنندگان هم چنان باور های سنتی را دنبال کرده و بسته بندی این محصول با ارزش را سر لوحه کار قرار نمیدهند. همین امر موجب شده تا بسیاری از کشور ها مثل امارات، اسپانیا و افغانستان با خرید زعفران ایران به صورت فله ای، آنها را با نام و برند خود بسته بندی کرده و به فروش میرسانند. مسلما میتوانید تصور کنید که این موضوع تا چه اندازه میتواند به اقتصاد کشور آسیب برساند!

علاوه بر نکاتی که بالا ذکر کردیم، یک سری از مواردی نیز وجود دارد که اهمیت بسته بندی این محصول را دو چندان میکند؛ عوامل شیمیایی، فیزیکی، زیستی و اضافه کردن مواد افزودنی که سبب تقلبی شدن زعفران میشود.

برند های معروف زعفران ایرانی

ملل، سحر خیز، ایلیا، نوین، مجتهدی و بهرامن از نمونه های برتر در کشور به شمار می آیند.

قیمت پک های زعفران را چه عواملی تعیین میکند؟

عواملی که در تعیین قیمت بسته بندی زعفران موثر اند شامل ابعاد و وزن محصول، نوع مقوای به کار رفته در جعبه، استفاده از خدمات پس از چاپی و تیراژ. شما میتوانید با سفارش تعداد بالا، در هزینه صرفه جویی کنید.

جمع بندی

اولین ارتباط مشتری با کالا به محض دیدن بسته بندی آن برقرار میشود که میتواند بسیار سازنده و قوی باشد. هر چه تولید کنندگان برای پک هزینه کنند و آنها را خاص و منحصر به فرد جلوه دهند، میتوانند سود بازار داخلی و خارجی را نصیب خود کنند.

اگر تولید کننده یا صادر کننده زعفران هستید و به دنبال یک شرکت چاپ و بسته بندی هستید، پیشنهاد ما به شما کارتن سازی کارتن پک است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.