جذاب کردن بسته بندی تان با 7 روش مقرون به صرفه

جذاب کردن بسته بندی با 7 روش مقرون به صرفه

جذاب کردن بسته بندی تان با 7 روش مقرون به صرفه به کسب و کارهای کوچک و بزرگ راهی آینده دار را برایشان ترسیم میکند. به عنوان یک خرده فروش یا عمده فروش، میخواهید بسته های محصولتان برجسته و مورد توجه قرار گیرند. یک کارتن قهوه ای همیشگی که اینک خسته کننده به نظر می آید دیگر کافی نیست. با وجود پیشرفت رقبای موجود، مشتریان به چیزی که قبلاً در بسته بندی محصولات بسیار کاربردی تلقی می شد، توجه نمیکنند زیرا مجذوب ویژگی های جدید جعبه ها میشوند.

با سفارش آنلاین، مشتریان شما فرصت های کمتری نسبت به یک فروشگاه فیزیکی برای تعامل با برند، محصول و خدمات شما دارند. بنابراین، شما واقعاً باید با جعبه حمل و نقل و تمام عناصر اضافه شده در داخل آن، آنها را تحت تأثیر قرار دهید.

این به مشتریان شما بستگی دارد که تجربه ای را می‌خواهند که باعث شود احساس خاص بودن کنند. بنابراین کمی زرق و برق، کمی رمز و راز یا شاید کمی طنز با ادبانه به بسته بندی خود تزریق کنید. نکته کلیدی این است که آن را به یک تجربه جعبه گشایی خاطره انگیز برای مشتریان خود تبدیل کنید.

در اینجا ۷ روش به صرفه برای جذاب کردن بسته بندی محصول شما آورده شده است:

جذاب کردن بسته بندی با 7 روش مقرون به صرفه 01

با جعبه تان شروع کنید

هر چقدر هم که ساده به نظر برسد، همه چیز واقعاً با جعبه شروع می‌شود. جعبه حمل و نقل شما فقط راهی برای رساندن کالای شما به مشتری نیست، بلکه مسیری برای ارتقای تجربه کلی برند شماست. این کار را درست انجام دهید تا مشتریانتان متوجه شوند.

با بسته بندی بیرونی شروع کنید. جعبه حمل و نقل شما اسب بارکش شماست؛ این جعبه یک هدف کاربردی دارد و باید محکم باشد. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید کمی با آن سرگرم شوید. سعی کنید از کناره‌های جعبه خود برای اضافه کردن گرافیک های چشم نواز یا متن های هوشمندانه استفاده کنید. گزینه های زیادی برای سفارشی سازی بسته بندی شما وجود دارد.

شما میتوانید طرح یا لوگوی خود را مستقیماً روی جعبه به صورت افست، فلکسویی، سیلک یا دیجیتال چاپ کنید، یا می توانید گزینه های ارزان‌تری را نیز انتخاب کنید. گزینه ها شامل لیبل پشت چسبی سفارشی هستند که در آن می توانید لوگو یا سایر عناصر کوچک خود را به هر جعبه‌ای با هر اندازه‌ای اضافه کنید، مهر معمولی و غلتکی که میتواند اطلاعات مدنظر را روی جعبه نمایش دهید.

برند خود را تبلیغ کنید

مهم نیست در چه کسب و کاری هستید؛ چه لوازم آرایشی لوکس، قطعات کامپیوتر، لباس کودک یا زیورآلات بفروشید، می‌خواهید مردم برند شما را به خاطر بسپارند. بسته بندی برنددار راهی عالی برای تقویت تصویر برند شماست در ذهن بیننده است.

نکته این است که برند خود را در مرکز توجه قرار دهید.

گزینه های زیادی برای گنجاندن لوگوی شما، در تمام سطوح قیمتی، وجود دارد. گزینه های چاپ لوگو روی کارتن شامل قرار دادن ساده لوگو در یک طرف یا طرحی که همه طرف ها را می پوشاند. میتوانید از جعبه های خرده فروشی سفارشی، برچسب، روبان، براق کننده، نوار چسب سفارشی و موارد دیگر استفاده کنید.

بسته بندی خود را شخصی سازی کنید

بستگی به چیزی که می فروشید دارد، اما می‌خواهید تجربه کلی خرید را با مشتری ایده‌آل خود تطبیق دهید. با پرسیدن سوالاتی مانند موارد زیر، مشتری ایده‌آل خود را مشخص کنید:

  • چند سال دارند؟
  • کجا زندگی می‌کنند؟
  • ارزش‌های آنها چیست؟

شما می خواهید سعی کنید یک تجربه خرید واقعی را با بسته بندی خود تکرار کنید. فرقی نمی کند که یک سفارش 100 هزار تومانی باشد یا یک سفارش چند میلیونی، شما میخواهید آن را شخصی سازی کنید.

یک مطالعه اخیر توسط اپسیلون نشان داد که ۸۰٪ از مصرف کنندگان وقتی برندها یک تجربه شخصی ارائه می‌دهند، احتمال بیشتری برای خرید دارند. برخی از افراد ممکن است هنگام تعامل با یک برند انتظار کمی نوازش یا به اصطلاح تحویل گرفتن داشته باشند.

به عنوان مثال، فروشگاهی را در نظر بگیرید که یک فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی است. وقتی در نمایشگاه از غرفه آنها کسی بازدید کرد بهتر است به آن یک بطری آب داده شود و یا هنگام ورود پیشنهاد گردد. فرض کنید در بدترین حالت، مراجعه کننده فقط بخاطر دریافت آب بازدید کند مسئولان فروشگاه فرصت دارند تا نام تجاری و محصول را تا زمان خروج برای آن توضیح دهند و آن مراجعه کننده را با احترام بدرقه نمایند. همین حرکت کوچک باعث میشود احساس کند مورد استقبال قرار گرفته است. به وجود آمدن این احساس موازی با نمایش نام برند شما با هر بار دیده شدنش دوباره تازه میشود و این یعنی افزایش محبوبت.

بدیهی است که قرار نیست برای مشتریانتان یک بطری آب همراه سفارش آنلاینشان بفرستید، اما همچنان می‌توانید کاری کنید که احساس کنند مورد توجه قرار گرفته اند.

مهم است که نوعی تبریک شخصی به سفارش هایتان اضافه کنید. این می‌تواند به سادگی یک یادداشت تشکر دست نویس، نوشتن یک تبریک کوتاه با نام مشتری یا حتی یک محصول رایگان در کنار محصول خریداری شده قرار داده شود.

همچنین می‌توانید تخفیف های سفارشی ارائه دهید که نشان دهنده با ارزش بودن خرید های قبلی مشتری باشد تا وفاداری مشتری تقویت گردد. مطالعه‌ای توسط LoyaltyOne نشان داد که ۷۶٪ از مشتریان فکر میکردند دریافت پیشنهادات تخفیف شخصی سازی شده بر اساس سابقه خریدشان مهم است.

از عناصر طراحی فوق العاده استفاده کنید

عناصر طراحی جعبه و سایر مواد بسته بندی تان واقعاً می توانند شما را از دیگران متمایز تر کنند. از رنگ ها و طرح ها استفاده کنید؛ اما نه خیلی زیاد. طرحها می توانند به عنوان یک عنصر برند سازی، چه در قسمت بیرونی جعبه، چه در داخل روی مقوا بافت دار یا بسته بندی های کاغذی استفاده شوند. می‌توانید یک الگوی سفارشی یا چیزی ماندگار مانند خال‌خالی یا راه‌راه را امتحان کنید. برخی از شرکت ها کل جعبه را با طرحی شبیه کاغذ کادو تبدیل میکنند تا شبیه یک هدیه به نظر برسد.

رنگ ها یکی دیگر از راه های عالی برای انعکاس برند شما هستند. به بسته بندی نارنجی پر جنب و جوش فکر کنید که فقط برند شما را فریاد می زند، یا رنگ آبی فیروزه ایی که به همه نشان می‌دهد جعبه بسته بندی مطعلق به کدام کسب و کار است.

فونت ها را در فرآیند طراحی جعبه خود در نظر بگیرید. شما چیزی می‌خواهید که خواندنش آسان باشد، اما کمی کوچک. محل قرارگیری و تناسب، عناصر مهمی هستند. شما نمی خواهید مشتری تان برای خواندن نوشته های کوچک یا تلاش برای رمزگشایی یک فونت، بیش از حد انتظار، زحمت بکشد.

نگهدارند داخلی جعبه که از محصول محافظت میکند و آن را در جای خود نگه میدارد نیز بخشی از تجربه کلی است، بنابراین باید از رنگ های سازگار با برند در سراسر بسته بندی خود استفاده کنید؛ چه دستمال کاغذی، روبان یا کیسه های کالا.

استفاده از عناصر طراحی که برند شما را منعکس میکنند سرگرم کننده است، اما زیاده روی نکنید. حتماً مقداری فضای سفید باقی بگذارید. رنگ زیاد و گرافیک و فونت های زیاد میتواند بسته بندی شما را تحت الشعاع قرار دهد و به عنوان یک بسته بندی ساده تلقی شود.

اگر به درستی انجام شود، مشتریان شما حتی ممکن است جعبه شما را برای نگهداری اقلام دیگر نگه دارند. این کار مدتها پس از باز شدن بسته بندی، به عنوان یادآوری شرکت شما با هر بار استفاده مجدد عمل خواهد کرد.

آن را اجتماعی و سرگرم کننده کنید

مردم عاشق اشتراک گذاری هستند، پس این کار را برای آنها آسان کنید. به عنوان مثال، محصولات آرایشی یک برند را در نظر بگیرید، جعبه های لوازم آرایشی آنها برای بسته بندی رژ لب و جعبه سایه چشم، سرشار از قابلیت اشتراک گذاری است. با اضافه کردن شناسه های رسانه‌های اجتماعی، کدهای QR یا هشتگ‌ها به بسته‌بندی خود، مشتریان خود را تشویق کنید تا تجربه جعبه گشایی و یا استفاده از محصول خریداری شده خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

شما نمی توانید تبلیغات رایگانی را که از یک مشتری خوشحال، که با هیجان محصول یک برند را در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک میگذارد، شکست دهید زیرا اشتراک گذاری دهان به دهان، مسلماً قدرتمندترین شکل بازاریابی است. پس به آن امیدوار باشید.

موارد رایگان کوچک را اضافه کنید

این غیر قابل انکار است. مردم عاشق دریافت چیزهای رایگان هستند. لازم نیست چیز عجیب و غریبی باشد. بنابراین، در جعبه محصول زیبای خود، چند مورد اضافی کوچک قرار دهید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • نمونه محصول
  • نشریه‌ای با مقالات مرتبط
  • برچسب ها
  • آهنرباها
  • نشانک ها
  • آب نبات

همچنین ممکن است بخواهید یک درخواست بررسی، البته با یک یادداشت تشکر را نیز اضافه کنید. حتی می‌توانید با دادن فرصتی به مشتریان خود برای برنده شدن با یک کارت هدیه را دهید.

تجربه کلی را در نظر داشته باشید

هیچ کس نمی‌خواهد کالای شکسته یا گم شده دریافت کند. چه کسی می داند وقتی بسته بندی شده‌ی شما از دستتان خارج می شود، چه اتفاقی برایش می‌افتد؟

ممکن است به طور اتفاقی روی تسمه نقاله پرتاب شود یا جعبه های سنگینی روی آن انباشته شده باشد. شما به یک جعبه محکم برای محافظت از هر آنچه درون آن است نیاز دارید. همچنین می‌توانید برای محافظت بیشتر از کالاهای خود، استفاده از موانع ضد دستکاری را در نظر بگیرید.

و در نهایت، پس از اینکه مشتری با هیجان، بسته بندی کالا شما را باز کرد، نمیخواهید او را در خلاص شدن از شر بسته بندی های اضافی گیر بیندازید. با استفاده از مواد قابل بازیافت یا زیست تخریب پذیر، دور انداختن بسته بندی های اضافی را برای او آسان کنید.

نتیجه گیری

هدف از تولید محتوای جذاب کردن بسته بندی تان با 7 روش مقرون به صرفه به این دلیل بوده است که رقابت خرده فروشی سنتی، تجارت الکترونیک و عمده فروشها تنگاتنگ گشته است. برای اینکه بتوانید از رقبا پیشی بگیرید، باید ارائه محصول خود را تقویت کنید. بسته بندی منحصر به فرد راهی عالی برای ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی برای مشتریان شماست زیرا آنها را برای خرید بیشتر ترغیب میکند.

اینجا در کارتن سازی کارتن پک متخصصینی وجود دارند که هر لحظه در فکر تولید بسته بندی هایی با نازلترین قیمت در کنار تکنولوژی های روز دنیا هستند. زیبایی و مقاومت پایدار در کنار کیفیت کاربردی، اتفاقی است که در هر برند باعث فراموش نشدن آن در دراز مدت خواهد شد. اگر احساس میکنید نیاز دارید تا کمی با کارشناسان ما در خصوص خرید، سفارش و یا انتخاب بسته بندی تان صحبت کنید بی صبرانه آنها در کارخانه منتظر تماس شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *